Klasa 5 Jeszcze raz proszę utrwalić sobie działania na ułamkach dziesiętnych i zwykłych: * zamiana ułamków zwykłych na dziesiętne i odwrotnie * dodawanie ułamków zwykłych i dziesiętnych – pamięciowe i pisemne * mnożenie ułamków dziesiętnych i zwykłych * dzielenie ułamków dziesiętnych * zamiana jednostek 1. W miarę możliwości wykonać kilka ćwiczeń z tego zakresu materiału (proszę wykonać je ołówkiem, aby w łatwy sposób można było sprawdzić, które ćwiczenia zostały dodatkowo rozwiązane). 2. W zeszycie przedmiotowym rozwiązać zadania z ułamków dziesiętnych, które nie były rozwiązywane lub przykłady, które nie były wykonywane na lekcji lub w domu. Z każdego podanego zakresu rozwiązać po dwa zadania np. * zad. 1 str.11 podr. (z każdego poziomu przykłady c i d), zad. 2 str.12 podr. (z każdego poziomu przykłady c i d) * zad. 1 str.18 podr. (z każdego poziomu przykłady c i d), zad. 2 str.18 podr. (z każdego poziomu przykłady c i d) * zad. 1 str.24 podr. (z każdego poziomu przykłady c i d), zad. 2 str.24 podr. (z każdego poziomu przykłady c i d) * zad. 1 str.31 podr. (z każdego poziomu przykłady c i d), zad. 2 str.31 podr. (z każdego poziomu przykłady c i d) * zad. 1 str.36 podr. (z każdego poziomu przykłady c i d), zad. 7 str.38 podr. Proszę również przeanalizować tematy dotyczące: * pola figury * pola równoległoboku i rombu i z tych tematów rozwiązać po dwa dowolne zadania z ćwiczeń lub podręcznika. Zachęcam również do korzystania ze stron internetowych, gdzie można doskonalić swoje umiejętności matematyczne: * https://www.matzoo.pl * https://learningapps.org/index.php?category=2&s Klasa 6 Bardzo proszę jeszcze raz utrwalić sobie materiał dotyczący równań: * Sprawdzanie, czy liczba jest rozwiązaniem równania. * Rozwiązywanie prostych równań. * Rozwiązywanie trudniejszych równań. * Rozwiązywanie zadań tekstowych z wykorzystaniem równań. 1. Z tego zakresu materiału proszę w miarę swoich możliwości rozwiązać w ćwiczeniach zadania, które nie zostały jeszcze rozwiązane (jeśli takie są). 2. W zeszycie przedmiotowym rozwiązać po dwa zadania z każdego wyżej wymienionego tematu (mogą to być przykłady nie rozwiązywane na lekcji i w domu) np. zad.1 str. 75 (z każdego poziomu przykład c i d). Proszę utrwalić sobie również materiał dotyczący figur na płaszczyźnie i także rozwiązać w zeszycie lub w ćwiczeniach dwa zadania z każdego wymienionego niżej tematu: * Okrąg i koło. * Kąty. * Trójkąty. * Czworokąty. * Pola czworokątów. Zachęcam również do korzystania ze stron internetowych, gdzie można doskonalić swoje umiejętności matematyczne: * https://www.matzoo.pl * https://learningapps.org/index.php?category=2&s Klasa 7 Bardzo proszę utrwalić sobie materiał dotyczący wyrażeń algebraicznych i równań. 1. Z podanych poniżej tematów proszę rozwiązać zadania z podręcznika. 2. Zadania należy napisać w zeszytach ZRK z matematyki, ponieważ zeszyty przedmiotowe zostały zebrane przez nauczyciela. * Od wzorków do wzorów – zad. 1 str. 177 (z każdego poziomu przykłady c i d), zad. 4 str. 178 * Nazywanie wyrażeń algebraicznych – zad. 2 i 4 str.184 * Jednomiany – zad. 1 str. 190 (z każdego poziomu przykłady c i d), zad. 5 str. 190 * Redukcja wyrazów podobnych – zad. 1 str. 198 (z każdego poziomu przykłady c i d) * Mnożenie sumy algebraicznej przez jednomian – zad. 1 str. 205 (z każdego poziomu przykłady c i d) * Wyrażenia algebraiczne i procenty – czy już umiem str. 213 * Co to jest równanie – zad. 2 str. 223 (a, b, c, e), zad. 5 str. 224 * Rozwiązywanie równań – zad. zad. 1 str. 232 (z każdego poziomu przykłady c i d) * Zadania tekstowe – zad. 2 i 3 str. 240, zad. 9 str. 341 * Zadania tekstowe z procentami – zad. 1 i 2 str. 247 W miarę możliwości proszę rozwiązywać sobie zadania powtórzeniowe str. 255. Zachęcam również do korzystania ze stron internetowych, gdzie można doskonalić swoje umiejętności matematyczne: * https://www.matzoo.pl * https://learningapps.org/index.php?category=2&s Klasa 8 Bardzo proszę utrwalać sobie materiał do egzaminu ósmoklasisty. Jeszcze raz proszę przerobić zadania z działów: * Liczby wymierne * Procenty * Potęgi i pierwiastki * Wyrażenia algebraiczne * Równania, proporcjonalność prosta * Figury płaskie, część 1 * Figury płaskie, część 2 * Wielościany * Statystyka i prawdopodobieństwo 1. Z każdej tematyki rozwiązać w zeszycie przedmiotowym minimum 3 dowolne zadania. Proszę wybierać zadania o różnym stopniu trudności, a nie te najłatwiejsze. Bardzo proszę skorzystać z materiałów „Informacje dla ósmoklasistów” i rozwiązywać zestawy zadań powtórkowych umieszczonych na stronie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. Zachęcam również do korzystania ze stron internetowych, gdzie można doskonalić swoje umiejętności matematyczne: * https://www.matzoo.pl * https://learningapps.org/index.php?category=2&s