Język polski KLASA V: * Utrwala wiadomości i umiejętności z rozdz. IV: „Przystanek historia”; * Powtarza odmianę rzeczownika przez przypadki i nazwę przypadków. Odmienia w liczbie pojedynczej i mnogiej wyrazy: przyjaciel, szkoła, wiosna. * Czyta lekturę pt. „Tajemniczy ogród”; * Na kartkach redaguje opis krajobrazu wiosennego; * Na kartkach opisz krajobraz, który widzisz za oknem swojego pokoju. KLASA VI: * Utrwala wiadomości i umiejętności z rozdz. V: „Na skrzydłach fantazji”; * Czyta lekturę pt. „Janko Muzykant”; * Na kartkach pisze opis bohatera ulubionego filmu animowanego pt. „Ta postać bardzo mnie rozbawiła”; * Na kartkach pisze opowiadanie na temat wybranej przygody B. Bagginsa – bohatera lektury „Hobbit, czyli tam i z powrotem”. KLASA VII: * Utrwala wiadomości i umiejętności z działu „Śladami cywilizacji – dom”; * Powtarza wiadomości o budowie zdania pojedynczego, o odmiennych i nieodmiennych częściach mowy, o częściach zdania – podr. str. 225 – 227; * Czyta lekturę pt. „Dziady” cz. 2; * Pisze rozprawkę na jeden z poniższych tematów: o Aleksander Kamiński napisał o swoich bohaterach, że byli ludźmi, którzy potrafili pięknie żyć i pięknie umierać. Czy podzielasz opinię autora? Wypowiedz się w formie rozprawki. o Aleksander Kamiński nazwał swoją książkę „opowieścią o wspaniałych ideałach braterstwa i służby”. Rozważ słowa autora w formie rozprawki. o Odwołując się do utworu „Kamienie na szaniec” oraz do innych znanych ci tekstów kultury o tematyce wojennej, rozważ problem: Obrona ojczyzny – prawo czy obowiązek?” o Akcja pod Arsenałem – zwycięstwo czy porażka Buków? – rozważ podane pytanie w formie rozprawki. KLASA VIII: * Utrwala wiadomości i umiejętności z działu „Wartości i wybory” oraz rozdziału „U źródeł”; * Czyta lekturę pt. „Pan Tadeusz”; * Ogląda ekranizację wyżej wymienionej lektury i pisze jej recenzję; * Pisze charakterystykę jednego z bohaterów „Quo vadis”. Nadaje swojej pracy oryginalny tytuł;